2018 - Året som har varit


Vi avslutade 2017 i Kittelfjäll tillsammans med Mattias otroligt fina vänner i en sjukt mysig miljö. Dock sämsta starten på 2018 för min älskling men det är nått vi skrattar åt idag. Det var för mig första gången jag besökt fjällen och det var en fantastisk upplevelse så absolut inte sista gången jag åker dit :) 

   

Februari
då åkte vi till Thailand vilket också var en upplevelse i sig. Jag har aldrig riktigt varit förtjust i Thailand eller asiatiska länder i övrigt men efter den här resan så blev jag helt såld. Jag har nog tjatat om att åka tillbaka enda sedan vi kom hem därifrån, hehe..

 
April var månaden som vi fick veta att vi väntade barn. Den här månaden var full av lycka men även väldigt mycket oro. Kunde det verkligen vara sant? Och vad är sannorlikheten att jag kommer få missfall? Men som sina föräldrar så verkar det vara en liten krigare inne i min mage som överlevde alla tuffa månader tillsammans med mig♥

 
Maj månad så fixade jag och mina favoriter på jobbet en assistentmiddag där vi lagade så ofantligt mycket thaimat att det blev matlådor till alla tror jag, haha! Men den här månaden så var det mycket jobb för att hinna jobba ihop lite extra pengar till semestern. Jag berättade även för familjen att vi skulle bli tre!

   

Juni blev en väldigt lugn månad och tack vare min snälla graviditet så kunde jag njuta så mycket som möjligt varje lediga dag jag hade. Den otroliga värme vi hade denna sommar störde mig inte alls och jag var så fascinerad av att jag hade en liten liten människa som växte i min mage.

   
 
Juli var en så bra månad! Jag försökte vara i stugan så mycket jag bara kunde, solade varje tillfälle jag fick, myste med lilla Zigge och jag till och med doppade mig UTOMHUS vilket jag inte gjort på flera flera år :)

 
Augusti var semestermånaden som vi längtat så mycket efter! Dock så åkte stackars Mattias på njursten så vi fick begränsa våra semester planer lite.. Men vi beslutade iallafall att åka på en liten bilresa och det var så mysigt! Vi tältade ett par dagar, besökte Åre, Kolmården, min bästa vän Felicia och hennes sambo, promenerade upp för Skuleberget och massa mer.
 
 
September är ju som alltid MIN månad! Jag fyllde 25 år och fick världes bästa present av min Mattias. Han överraskade mig med en spaweekend i Piteå och det behövdes verkligen för just i september så hade jag så ont i ryggen.. Magen hade verkligen börjat växa till sig ordentligt :) Annars så unnade jag mig själv en frisörtid och bakade massor för att bjuda över alla på födelsedagsfika.


   
 
Oktober är alltid en sån inspirerande månad för mig med alla vackra färger ute, halloween m.m. Jag brukar i vanliga fall vara helt lyrisk och söka genom hela internet efter en halloween outfit men i år så blev det ingen halloween fest för mig. Men det gjorde mig absolut ingenting för jag hade ju något ännu bättre att fokusera på. Det var väldigt mycket fixande och donande här hemma för att se till att vi hade allting till bebis ifall den skulle komma tidigt. Jag fick även igenom min graviditetspenning den 15e Oktober.

 
 
November=Black friday wohoo! Och ja jag har unnat mig lite extra detta år bara för att jag vet att jag kommer inte prioritera mig själv lika mycket då lilla mini kommer. Jag har verkligen levt i min lilla gravid bubbla och varit så redo för honom/henne att komma. Jag och Mattias fick även en jätte fin babyshower med massor av fina presenter♥


Och nu sitter jag här och det är December igen! Det känns som att det här året bara har sprungit förbi på ett sett, men samtidigt så har vi hunnit med så mycket! Vår lilla bebis är beräknad att komma IDAG faktiskt, så jag har kommit på mig själv att jag går och känner efter lite extra mycket om det gör ont någonstans, haha! Men resten av december kommer bara handla om oss som familj, massa bebis mys och en väldigt lugn julafton och avslut på detta fantastiska år!


Kommentarer
sarah säger:

åh gillar bilden på dig när du sitter där längstner när du har garvid mage

2018-12-09 | 17:14:54
Bloggadress: http://kalarhs.blogg.se
Heléna säger:

Så härliga bilder och det låter som att du har haft en riktigt bra år :D God fortsättning <3

2018-12-26 | 15:09:08
Bloggadress: http://helna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

------------------------------------